زانو درد و راه درمان آن|بهترین مکمل برای تقویت زانو

و اما درد ها و بیماری ها  در کوهنوردی …

با چشمان خود بسیار دیده ام مردانی و زنانی تنومند را که کوچک ترین درد های مفصلی انها را از پا دراورده و برای ماه ها و حتی سال ها از عشق و علاقه خود بسیار دور میکند.در ادامه این مطلب قصد داریم شما را از این مهم اگاه سازیم با ما همراه باشید.

زانو درد و راه درمان آن|بهترین مکمل برای تقویت زانو

یکی از سخت ترین و ناراحت کننده ترین دوران ورزشی برای ما زمانی است که کوهنوردی به زانوهای ما فشار می اورد اما چگونه باید این موضوع را حل کرد؟

“تقویت” زانو  یکی دیگر از ت های طلایی کوهنوردی میباشد.

در ادامه درد زانو را برسی میکنم و ورزش های بهتر شدن زانو را میبینیم و با مکمل هایی که مفید هستند اشنا میشویم.

 

 

 

عکس از زانو درد

زانودرد یکی از مشکلاتی است که بعضی از سنگنوردان و بسیاری از کوهنوردان از آن رنج می برند. شمار زیادی از این افراد ممکن است از ورزش مورد عالقه شان دور شده باشند چرا که لذت بردن از صعود یک مسیر سنگنوردی یا صعود یک قله زیبا همراه با درد طاقت فرسای زانو امکان پذیر نیست و یا دست کم زجرآور است.
بسیاری از افرادی که گرفتار زانودرد هستند می دانند و یا شنیده اند چه کارهایی برای رهایی از آن باید انجام دهند ولی کمبود وقت ، پی گیر نبودن ، فراموش کردن مشکل پس از بهبود نسبی آن و یا هزینه های پزشکی ، فیزیوتراپی ، آب درمانی و …
مانع درمان مؤثر و قطعی مشکل شان بوده است. واقعیت این است که برخی از ما انسان ها درد را می شناسیم ، درمان را نیز می دانیم ولی برنامه ریزی و همتی برای رهایی از درد نداریم. پس در صورتی که دچار زانو درد هستید از همین امروز برای
درمان آن و سپردن درد به خاطرات تان برنامه ریزی کنید.

تمرینات مورد نظر بسیار ساده است و می تواند در هنگام تماشای تلویزیون ، مطالعه ، گفتگو با دوستان و … یا هر زمان دیگری
که آمادگی انجام آنها را دارید مورد استفاده قرارگیرد. این حرکات موجب رهایی مفصل زانو از فشار مداومی می شود که به
سبب ضعف عضالت مؤثر بر حرکت زانو به وجود آمده است و به مرور زمان و در صورت استمرار در تمرینات به ترمیم مفصل زانو که به زمان زیادی احتیاج دارد می انجامد. پیش از شروع تمرینات الزم است به نکات زیر دقت نمایید تا مدت زمان
بهبودکاهش یافته و اثرگذاری تمرینات بیشتر شود.
– پیش از آغاز تمرینات و به ویژه هنگامی که دچار درد و به پزشک ارتوپد مراجعه کرده و در تورم مفصل زانو هستید حتما
صورت تجویز “تمرینات ورزشی” توسط پزشک ، به این تمرینات بپردازید.
– پیش از آغاز هر جلسه تمرین عضالت تان را با تمرینات کششی و ماساژ گرم کرده و پس از هر جلسه تمرین به صورت منظم
تمرینات کششی و انعطاف پذیری عضالت جلو ران چهارسر ران ، پشت ران همسترینگ و عضالت ساق پا دوقلو را انجام دهید.
– یکی از علل زانودرد “الگوهای نادرست حرکتی” است. باال رفتن از پله به صورت دو پله یکی؛ دو زانو، چهارزانو یا چمباتمه
سرپا نشستن در مدت طوالنی، استفاده از توالت سنتی و نشستن طوالنی مدت در توالت، جمع کردن زانو در داخل شکم یا تکیه دادن آن به صندلی جلو هنگام مسافرت با اتوبوس و برداشتن گام های بلند به جای گام های کوتاه در هنگام کوهپیمایی به شکل عادت همیشگی، نمونه هایی از الگوهای نادرست حرکتی است. به طور کلی تمام فعالیت ها و الگوهای حرکتی که زاویه مفصل زانو درآنها برای مدت طولانی کمتراز 90 درجه خم شود و یا در حالت خمیده باقی بماند باعث وارد شدن فشار بیش از حد به این مفصل، ساییدگی مفصل و در نهایت زانودرد خواهد شد.
تمرینات پیشنهادی هنگامی اثربخش است که دست کم برای 21 تا 21 جلسه به صورت پیوسته انجام شود. پس از طی این مدت شما می توانید اثرات تمرین، شامل کاهش درد و احساس سبکی و قدرت بیشتر را در پاهایتان احساس کنید.
مجددا تأکید می گردد انجام تمرینات تقویت عضالت چهارسر ران باید به صورت منظم دست کم سه جلسه در هفته و همراه با اصتلاح الگوهای حرکتی ، انجام تمرینات کششی صورت پذیرد.
به افراد کهنسال و بیماران قلبی توصیه می شود پیش از انجام این تمرینات با پزشک خود مشورت نمایند و در صورت احساس
نفس تنگی و ناراحتی در قفسه سینه تمرینات را متوقف نمایند.

 

 

راه های درمان زانو درد

 

آشنایی با مکمل‌های مفصل برای خرید مکمل مفصل

بهترین مکمل های مفصل کدامند؟

گلوکز‌آمین

گلوکز‌آمین به سالم نگه داشتن غضروف‌ در مفصل کمک می‌کند و ممکن است اثر ضدالتهابی داشته باشد. با افزایش سن، سطح گلوکز‌آمین طبیعی کم می‌شود. گلوکز‌آمین به ‌تنهایی یک مکمل مفصل مفید است اما می‌تواند با سایر مکمل‌های دیگر هم ترکیب شود اما در ساختار یک مکمل مفصل خوب باید از این ماده استفاده شده است. در به این نکته توجه کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ که در روغن ماهی و سایر مواد غذایی مثل خاویار، تخم کتان، دانه چیا، گردو و دانه سویا وجود دارد، به بدن در تولید مواد شیمیایی کنترل ‌کننده التهاب کمک می‌کند و تولید این ترکیبات محافظتی را تحریک می‌کند. این مکمل مفصل ممکن است در کاهش سفتی ناشی از التهاب در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید نقش داشته باشد اما هنوز به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

چای سبز

چای سبز به‌عنوان یک نوشیدنی مفید برای مفصل حاوی ترکیباتی است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد‌التهابی دارند و ممکن است در مقابله با درد مفصل مفید باشد.

ویتامین دی

ویتامین D برای افرادی که درد مفصل دارند، اهمیت زیادی دارد. به گفته محققین افرادی که کمبود ویتامین دی دارند، بیشتر دچار درد مفصل می‌شوند. دلیل وجود این ویتامین در همه همین مورد است.

کورکومین

کورکومین آنتی اکسیدان ریشه زردچوبه است که باعث تسکین درد و محافظت از مفاصل در برابر آنزیم‌های COX۲، که باعث تخریب غضروف می‌شود، و رادیکال‌های آزاد است. از کورکومین معمولاْ برای مشکلاتی مثل استئوآرتریت که درد و التهاب دارند استفاده می‌شود. این آنتی اکسیدان شگفت‌انگیز برای تب یونجه، افسردگی، کلسترول بالا، نوعی از بیماری کبدی و خارش نیز کاربرد دارد.

تحقیقات جدید نشان داده است کورکومین قابلیت بسیار بالایی برای کمک به انعطاف‌پذیری و سلامت مفصل دارد.

کندرویتین

سلامت بافت غضروف‌ها و مفاصل با آب بدن ارتباط نزدیکی دارد. کندرویتین بلوک ساختاری بافت پیوندی است که آب را مثل آهن جذب می‌کند و باعث می‌شود غضروف‌ها هیدراته و روان بمانند. در هنگام خرید مکمل مفصل دقت کنید که محصول مورد نظرتان حتما حاوی کندرویتین باشد. از خود مکمل کندرویتین نیز می‌توانید جداگانه به‌عنوان یک مکمل مفصل استفاده کنید.

MSM
این ترکیب یک مولکول سولفور آلی است که در شکل‌گیری و تشکیل همه بافت‌های همبند استفاده می‌شود. با خرید مکمل مفصل ابیان (یونی فلکس) می‌توانید این ماده شگفت‌انگیز را به بدنتان برسانید.

https://pourateb.com/

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 16 =